Skip to main content

Sinun ja hänen tarina: sinun tarina

Päätin tällä kertaa kirjottaa ihan aktuaalisen tekstin. Ei vaan sanoja toistensa perään, vaan lauseita joilla on jokin merkitys. Pitäis alottaa ihan alusta. Kertoo mistä kaikki alko. Se on kaikista vaikeinta. Varsinkaa kun ei tiiä, mistä kaikki alko. Alotan nyt vaa sit jostai.

Eka asia jonka muistan on mun huone. Tavallinen huone, neljä seinää ja katto. Yks kattolamppu, kaks vanhaa ikkunaa. Kolme kuollutta kärpästä ikkunan välissä. Sellanen ihan tavallinen huone siis. Toisella puolella sänky, toisella pöytä jonka päällä lamppu ja ihan liikaa pölyä. Jossain siinä välissä yöpöytä ja säkkituoli. Ei siinä huoneessa siis mitää vikaa ollu. Paitsi et se oli talvisin liian kylmä ja kesäsin liian lämmin. Mut se ei liity tähän mitenkää.

Tää ei liity nyt siihe mitä siellä huoneessa on, vaa siihe mitä siel ei oo. Kun mä oon siellä musta tuntuu etten oikeesti ees oo siellä. Ja sitku en oo siel nii oon iha varma et oon siellä. Kuulostaa hullulta, vai mitä? Tää ei kuitenkaa koske vaa mun huonetta. Välillä koulun käytävillä mä nään itteni kävelemässä siellä. Joskus tuntuu et hukkuisin vaikka en oo lähelläkää vettä, joskus taas käsiä tai jalkoja polttaa niinku ne ois tulessa. Mulle tapahtuu kaikkee, muttei tapahu kuitenkaa.

Oisin itekki ihan varma et oon vaa sekoomas ellei se kaikki tuntus nii aidolta. Välillä vaa tuntuu et mun mieli ja sielu karkaa jonnekki iha muualle, joskus niitä taas on kahen ihmisen edestä. Kaks ihmistä yhden ruumiin sisällä. Mä tunnen sen tunteet, mä kuulen sen ajatukset. Joskus ne ei häiritse, joskus se saattaa olla iha hiljaa monta päivää. Joskus se huutaa nii kovaa et mä itekki huudan sen mukana. Jollai oudolla tavalla mä ymmärrän sitä ja voin samaistuu siihen. Se on iha niiku mä. Haavoittuvainen. Herkkä. Helposti särkyvä.

Vaikka se usein asettuuki taloks mun kehoon en mä sen kaa voi jutella. Se tuntuu elävän iha omaa elämäänsä iha omassa ajassaan. Se ei ees huomaa et mä oon sen kaa. Et mä jaan sen kaa mun oman kehon. Se on varmaa vaa eksyny. Tai sit mä oon eksyny. Erehtyny kehosta. Jos tää onkin sen keho? Jos mä oonki tunkeilija sen ruumissa. Kaikki mun elämässä tuntuu muutenki nii irtonaiselta etten yhtää ihmettelis. En mä tunnista täältä ketää, en tunne ketää. Ei kukaa puhu mulle tai moikkaa. Ihan ku mä oisin ilmaa vaa. Aave. Tai tunkeilija jonkun toisen elämässä.

Ehkä hän nyt ymmärtää vähä paremmi mitä mä tarkotan ja miltä musta tuntuu. Annathan tän sit hänelle, jooko? Sen on pakko saada lukee tää. Tiiän etten osaa pukee tätä kaikkee sanoiks enää uudestaan. Sen pitää saada tietää. Ja mun pitää tietää, että se tietää. Se ei saa luulla et mä vihaan sitä tai jotai. Ilmota sit mulle, nähään taas ens viikolla. Terveisin Mikhail

Comments

Popular posts from this blog

Lohduttomuuden valtameri

Miksi ihminen voi tuntea niin Että kaikki uppoaa Ja itse jää pinnalle Taistelee hengestään Mutta kenen tähden Kun ei ole ketään Kenen luokse uida Ketään kenen vuoksi jaksaa Taistella Ei pääse pohjaan vaikka haluaisikin Jää vain pinnalle itkemään Ja täyttämään tuota murheiden valtamerta Mieluummin sitä kuolisi yhdessä Kuin jäisi itsestään elämään Vihaan sanaa viha Se on niin voimakas Ja kuvastaa aivan vääränlaista tunnetta Kyse on ennemminkin tyhjyydestä Tämän tyhjöttömyyden keskellä Kun ei ole mitään Kuin sinä Ja meri Ja pohjaan vajonneet haaveet Täällä sinä olet Ja tänne sinä olet jäävä Aamen -MR

Elämäni kuoleman välikappaleena

He sanovat että kaltaiseni ovat tuomittuja kuolemaan. Tuomittuja kuolemaan mahdollisimman nuorina ja mahdollisimman hitaasti ja kivuliaasti.  Elämäntapamme toimii myös reittinä tietynlaiseen onnellisuuteen. Sellaiseen, kun on saavuttanut elämältään jotain. On jotain, mistä tulevat sukupolvet muistavat sinut. Kaikella on kuitenkin hintansa, meidän tiemme onnellisuuteen maksaa paljon. Luomiseen liittyy paljon tuskaa, parhaat teokset tulevat eniten kipua tuntevilta.  Kun hinta on näinkin suuri on siitä saatava hyötykin valtaisa. Näistä hyödyistä emme kuitenkaan pääse nauttimaan silloin kun vielä kävelemme maan pinnalla. Meidän palkkiomme maksetaan kuolinvuoteella. Silloin olemme saavuttaneet elämältä jotain. Vapaaehtoisestihan kukaan ei tällaiseen ryhdy. Tarvitsemme kuitenkin jatkajia, joten olemme oikeutettuja valitsemaan seuraajamme. Valintaprosessi on tarkka, heidän mielensä pitää yltää aina vain pidemmälle. Joka kerta hiukan pidemmälle kuin entisten valittujen. Ihmi

Kaunis pieni lapsi

Kaunis pieni lapsi Kerro minulle Miksi taivas on niin tumma Ja minä niin pieni Että jään varjoon Ja uppoan Kerro kaunis lapsi Kuinka olet niin viaton Vaikka tiedät kaiken Ja näet jotain Mitä kukaan muu ei voi nähdä Silti sinä naurat Ja valaiset hymylläsi koko kaupungin Eikä enää ole pimeää Enkä minä niin pieni Että jäisin varjoon Ja uppoaisin Kiitos pieni lapsi Että voin ottaa sinut syliini Ja kutsua omakseni -MR